Вівторок, 29.09.2020, 23:18
Вітаю Вас Гість | RSS
Головна | Каталог статей | Реєстрація | Вхід
Меню сайту
Стат-опитування
Ви вчитель
Всього відповідей: 35
Форма входу
Категорії розділу
Мої статті [11]
Пошук
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Сайт-портфоліо
Головна » Статті » Мої статті

САЙТ ШКОЛИ - ВАГОМА СКЛАДОВА ЄДИНОГО ІНФОРМАЦІЙНОГО ОСВІТНЬОГО ПРОСТРУ СУЧАСНОГО НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ

Глобальний розвиток інформаційних технологій  призвів в останнє десятиліття до їх стрімкого проникнення у сферу освіти. Задачу формування особистості, готової до життєдіяльності на інформативній основі, сьогодні не можливо розв’язати без створення єдиного інформаційного освітнього простору навчального закладу. Вагомою складовою інформаційного простору навчального закладу може стати шкільний сайт, як електронний представник школи в мережі Інтернет. Його створення  - це крок до відкритості шкільного навчально-виховного процесу, що сприяє приверненню уваги громадськості, батьків до питань формування та реалізації освітньої політики школи.

 

Починати слід з постановки  декількох важливих  запитань, адресованих  не лише  адміністрації школи, а й  вчителям:

- А чи потрібен  шкільний сайт взагалі?

- Чи можна точно пояснити, навіщо, ?

- Чи є в  педагогічній практиці школи те, що не може бути реалізовано без існування сайту,?

- Що отримає  школа з його появою ?

- Чи достатньо активів (фінансових, людських, організаційних) не лише для його створення, але й підтримки, розвитку?

Доки не отримані відповіді на ці запитання, сідати за стіл обговорення та відкривати HTML-редактор немає сенсу.

На жаль, у школах району сьогодні немає, або більшість шкільних сайтів після свого народження швидко завмирають.Чому це відбувається?

По-перше, проект альтруїстський, не підкріплений  фінансовим та організаційним забезпеченням, живе недовго. Тут мова йде не лише про етап проектування сайту, створення дизайну, який відображує стиль школи, а й про повноцінний запуск проекту (регулярне оновлення, постійний доступ до якісного Інтернету).

По-друге, проблема виникає й тоді, коли відповідальність за створення і функціонування сайту покладається  на вчителя інформатики, а адміністрація закладу звертається до його роботи лише у випадках звітності контролюючим органам.

(Безумовно, що вчитель інформатики краще володіє навичками роботи на комп’ютері, і може забезпечити  технічну сторону функціонування сайту, але змістовне наповнення у повному обсязі  виконати не зможе, бо він не адміністратор і не володіє усім спектром інформаційних потоків навчального закладу.)

По-третє, як це не парадоксально, шкільний сайт не може повноцінно створюватися лише зусиллями самої школи, нехай навіть при наявності тісної взаємодії: адміністрації – педагогів - учнів. Все це субєкти «всередині» школи, і вони не завжди можуть відтворити  представлену систему у всій повноті інформаційних запитів її потенційних «зовнішніх» користувачів. Інакше кажучи, при такому підході до створення сайту, наприклад,  не будуть враховуватися інформаційні запити батьків чи працівників відділів освіти.

Виходячи зі сказаного, можна зробити висновок, що технологічний(ПЗ, якіний Інтернет) та фінансовий аспекти –   повинні одними з перших  розглядатися при створенні шкільного сайту.

 Для  втілення  ідеї шкільного сайту, виходячи з практики потрібно виконати певні організаційні дії:

1.                Створити  команду розробників (директор, учні, вчитель інформатики, філологи і т.ін.), шляхи і способи формування команди можуть бути різними. Тут важливо враховувати  інтереси кожного з учасників команди.

2.                Підібрати необхідну літературу, переглянути сторінки Інтернету. Зайти на сторінки  діючих  шкільних сайтів, щоб легше було починати роботу над власним сайтом.

3.                Вирішити питання з дизайном, змістом сайту та персонально: хто програмує, де розміщується сайт, хто збирає ту чи іншу інформацію, хто її редагує, хто розміщує на сайті.

4.                Необхідно про себе заявити, для цього потрібно зареєструватися в різних пошукових системах.

5.                Узаконити діяльність шкільного сайту через Положення про шкільний сайт.

Реалізація вищезазначених напрямків діяльності переслідує наступні цілі:

1. Позиціювання закладу, тобто надання йому оригінального, сприятливого іміджу.

2. Створення стійкої позитивної громадської думки щодо високого авторитету закладу та якості його освітніх послуг.

           3. Вихід навчально-виховної  діяльності закладу на якісно новий, вищий рівень розвитку.

Будь-яка подія, до якої має відношення заклад, повинна не залишатися в його стінах, так би мовити „для внутрішнього використання”, а ставати відомою якомога ширшому колу громадськості, стимулюючи подальший інтерес до діяльності навчального закладу. Шкільний сайт – це не книга. Сайт живе, доки він розвивається, змінюється структурно і контентно. І тут виникає проблема людських ресурсів. Хто в школі повинен відповідати за роботу сайту?

Охопити всі нюанси шкільного життя вдається далеко не всім. Існуюча обєктивна часова затримка не дозволяє оперативно реагувати на всі випадки життя. Доки ситуація визначиться, доки зберуть інформацію, оформлять, відредагують, підвяжуть до сторінки – час проходить і закачувати її до провайдера вже немає сенсу: інформація застаріла.

Перед тим, як приступати до проектування меню, розробки розділів, введення сервісів, необхідно визначити мету, яка переслідується створенням шкільного сайту, а саме:

1. Шкільний сайт може виконувати функцію візитної картки школи – зі своїм унікальним стилем і характерною для даної школи подачею інформації. 

В ситуації обмеженого державного фінансування освіти сайт-візитка школи може стати інструментом встановлення контактів з освітніми та діловими колами, пошуку форм співпраці, грантів та субсидій. За таких умов ігнорувати можливостями мережевого самопозиціювання навчального закладу нераціонально (практика нашого сайту)

2 Сайт як координаційна точка внутрішньошкільної взаємодії (сайт використовується для «анонімного» спілкування, створюючи можливість учням ставити запитання в кризових)

3 Сайт можна використати і для  організації дистанційної освіти

Таким чином, орієнтуючись на поставлену мету, ми підійшли до проблеми вибору структури шкільного сайту

Шаблон сайту,  може складаєтися з таких блоків і розділів: (демонстрація)

-                     Блок «Інформація»: перша сторінка, історія, загальні відомості, координати, устав, правила прийому, вакансії, досягнення, партнери, Програма розвитку.

-                     Блок «Персоналії»: адміністрація, вчителі.

-                     Блок «Навчальний процес»: освітня програма, навчальний план, навчальні програми (за предметами), спецкурси, факультативи, гуртки, платні послуги.

-                     Блок «Окрім уроків» ( розділи формуються виключно за бажанням творчої команди розробників шкільного сайту).

Як тільки сайт стануть відвідувати в Інтернеті, з’явиться вибір напрямків подальшої діяльності, які, між іншим, можуть запропонувати гості сайту: взяти участь у спільних навчальних проектах, в Інтернет-конкурсах, Інтернет-конференціях, спільних випусках газет, обговоренні проблем на сторінках сайтів

Таким чином хороший проект з певними вимогами до якості, оперативності, професіоналізму викликає розширення поля діяльності, розширює коло навчальних предметів, які з ним контактують, відкриває нові напрямки, дає матеріал для творчості і злета фантазії вчителів і учнів. Все це так потрібно сучасній школі, яка розвивається в умовах інформаційного суспільства.

Категорія: Мої статті | Додав: alexsolovey (03.09.2012)
Переглядів: 1204 | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Зробити безкоштовний сайт з uCozCopyright MyCorp © 2020