П`ятниця, 26.04.2024, 12:14
Вітаю Вас Гість | RSS
Головна | Каталог статей | Реєстрація | Вхід
Меню сайту
Стат-опитування
Ви вчитель
Всього відповідей: 37
Форма входу
Категорії розділу
Мої статті [11]
Пошук
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Сайт-портфоліо
Головна » Статті » Мої статті

Управління навчально-виховним процесом на основі ІТ програми «Педагогічний моніторинг»

О. В. Соловей

Управління навчально-виховним процесом

на основі ІТ програми «Педагогічний моніторинг»

Освітня галузь України, обравши шлях кардинальних реформ, входження до європейського освітнього простору, поліпшення якості освіти, потребує узгодження усіх компонентів із загальноприйнятими світовими стандартами, що відповідатимуть найкращим світовим зразкам. Цього потребує сучасне суспільство, ринок праці, що стрімко розвивається.

Особливої уваги набуває поняття якості освіти. Саме тому сьогодні важливі технології, що дозволяють контролювати й управляти навчально-виховним процесом, а саме процедури моніторингу якості освіти загалом.

Як не на словах, а реально побудувати освітній процес так, щоб кожна дитина реалізувала себе як в навчанні, так і в позаурочний час ? Як організувати роботу педагогічного коллективу так, щоб усім учасникам освітнього процесу було комфортно, а результат діяльності був максимально якісним ? Яквідстежити результативність на рівні кожного учня та кожного вчителя?

Для успішного виконання цих завдань дуже важливо мати оперативну, точну і об’єктивну інформацію про поточний стан освітньої системи. Таку інформацію можуть надати регулярні системні моніторингові дослідження, що грунтуються на наукових підходах до їх організації, проведення і обробки результатів.

В Олександропільскому НВК розроблена комп’ютерна програма «Педагогічний моніторинг» в режимі MS Excel з пакету Microsoft Office, яка дозволяє визначити:

    • якість навчальних досягнень в їх динаміці;

    • рейтинг класів у школі;

    • якість виконання навчальних програм з предметів;

    • аналіз академічної успішності учнів за навчальний рік (семестр);

    • аналіз успішності учнів у порівнянні з минулим навчальним роком;

    • середній бал навченості учня тощо.

При цьому всі результати моніторингових досліджень учасників НВП являються конфіденційною інформацією, яка використовується лише педагогами для здійснення корекційної роботи.

Програма моніторингу навчальних досягнень дозволяє порівняти якість знань учнів з предметів у різних класах, розраховує всі середні показники, визначає рейтинг учнів у класі. Після занесення бази даних по всіх класах у задачах програми „Рейтинг по школі” та „Графіки” визначається рейтинг учнів по школі та при потребі будуються діаграми рівнів засвоєння знань учнями. За допомогою інформаційного матеріалу, зібраного в програмі, складаються порівняльні діаграми. Моніторинг результативності навчання проводиться в два етапи: проміжний (січень) і вихідний (червень).

В процесі аналізу результатів моніторингових досліджень використовуються такі показники :

  • оцінки за завдання окремих рівнів, виставлені за 12-бальною шкалою;

  • кількість учнів, що мають високий, достатній, середній чи початковий рівень навчальних досягнень;

  • середній бал (дає можливість встановити рейтинг класу, предмету, результативність роботи вчителя).

  • ступінь сформованості компетенції;

  • коефіцієнт обєктивності;

  • коефіцієнт засвоєння.

За їх допомогою порівнюють результати навчальної діяльності учнів, об’єктивність оцінювання знань, характеризують динаміку зміни рівня навченості учнів, визначають «успішні» та «проблемні» класи, зацікавленість і мотивацію учнів до вивчення тих чи інших предметів та ін.

Система моніторингових досліджень навчальних досягнень учнів здійснюється в школі вже протягом 8 років.

Моніторинг якості підготовки учнів відстежується з початкових класів і триває до закінчення школи. Зібрана інформація зберігається в Загальношкільній Базі Даних, де , крім інформації про рівень навченості учнів, знаходяться результати моніторингів рівня вихованості, захворюваності, психологічного стану, соціальний моніторинг учнів, моніторинг ДНЗ, моніторингу результативності навчально-виховного процесу тощо.

Кілька слів про інтерфейс програми «Педагогічний моніторинг».

По-перше робота з програмою вимагає мінімальної підготовки користувача для роботи за комп’ютером, доступна та зручна для всіх;

 можливість своєчасно виявляти та усувати прогалини в знаннях, як загальні для класу, так і характерні для кожного учня зокрема, значно підвищувати результати успішності в кінці навчального року;

 використання цієї програми значно економить час на аналіз результатів контролю;

 об’єктивність результатів, які надає програма, усувають можливе протиставлення позиції вчителя та батьків.

Усі результати після обробки програма видає у вигляді звітів. Більшість із них представлено у графічному вигляді, що надає їм більшу наочність. Звіти поділяються на дві основні групи: результати по класу та індивідуально по кожному учню.

На підставі проведеної роботи на початку навчального року ми виявляємо рівень знань , що дає змогу вирішити проблему прогалин в знаннях в наступній роботі, створити більш ефективні умови адаптації учнів на наступний навчальний рік.

 

Моніторинговий підхід в навчальному закладі дає можливість простежити за змінами, які відбуваються в освітньому процесі, дає матеріали і підстави для порівняння, аналізу, можливість побачити успіхи й недоліки в діяльності педагогічного колективу, внести корективи, спланувати подальшу роботу.

Але визначальним, базовим завданням діяльності загальноосвітнього навчального закладу є одержання освіти в обсязі, що визначені державними стандартами, вимогами навчальних програм. Мова йде про рівень навчально-соціальних досягнень учнів як інтегрований показник якості освіти.

Педагогічний моніторинг є одним із перспективних засобів удосконалення освітнього процесу, технологія якого може постійно вдосконалюватися за рахунок використання сучасних науково-технічних досягнень, зокрема, нових інформаційних технологій.

З практики стверджуємо, що впровадження та розвиток моніторингу навчання є необхідною умовою функціонування і вдосконалення навчально-виховного процесу в школі.



Джерело: https://yadi.sk/d/t6rF8cazxa4V7
Категорія: Мої статті | Додав: alexsolovey (25.10.2016)
Переглядів: 630 | Коментарі: 3 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Зробити безкоштовний сайт з uCozCopyright MyCorp © 2024