Вівторок, 29.09.2020, 22:24
Вітаю Вас Гість | RSS
Головна | Каталог статей | Реєстрація | Вхід
Меню сайту
Стат-опитування
Ви вчитель
Всього відповідей: 35
Форма входу
Категорії розділу
Мої статті [11]
Пошук
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Сайт-портфоліо
Головна » Статті » Мої статті

Використання інформаційно-комунікативних технологій в НВП та методичні роботі з педкадрами

Олександропільська середня школа

Солонянського району

 Дніпропетровської області

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Використання
інформаційно-комунікативних
технологій в НВП 
та методичні роботі з педкадрами

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

( з досвіду роботи творчої групи

Олександропільської СШ)

 

 

 

 

 

 

Керівник

творчої групи

Соловей О.В.

 

 

 

 

 

Січень

 2007 р.


Різке зростання інформа­ційних потоків та широ­ке впровадження різно­манітних інформаційних тех­нологій практично в усі сфери життєдіяльності людини зумо­вило структурні, функціо­нальні й змістові зміни цієї діяльності. Тому сучасне сус­пільство ставить перед систе­мою освіти низку нових зав­дань, пов'язаних з оновлен­ням змісту освіти, розробкою й впровадженням нових форм навчального процесу, педаго­гічних технологій і комп'ютер­но орієнтованих засобів на­вчання

Одним з показників ефективної роботи навчального закладу є впровадження інформаційно-комунікативних технологій в навчально-виховний процес.  Говорячи про інформаційну культуру особистості, в даному випадку – вчителя,  слід зауважити, що це ті знання, уміння, навички в галузі інформатики й інформаційних технологій, що зумовлюють готовність людини до їхнього викорис­тання у своїй загальнокуль­турній і професійній діяль­ності. Інформаційна культура педагога — це інтерактивна якість особистості, що являє собою динамічну систему гума­ністичних ідей, ціннісно-смислових орієнтацій, власних по­зиції і властивостей особис­тості, реалізоване в способах взаємодії, взаємин, діяльності в інформаційному середовищі її пізнання, а також цілісну го­товність вчителя до творчо­го освоєння способу життя на інформаційній основі, що вияв­ляється в специфіці педагогіч­ної діяльності й системі профе­сійних якостей педагога.

        З досвіду роботи  Олександропільської СШ слідує, що  педколектив пройшов всі етапи алгоритму інформатизації навчально-виховного процесу, який є логічним та практичним для вчителів різних кваліфікаційних категорій.

       Сьогодні використання комп’ютерної підтримки в усіх галузях діяльності навчального закладу – один з пріоритетних напрямків роботи Олександропільської СШ. Всі учні мають можливості для формування навичок роботи з комп’ютером –  це і уроки інформатики (10-11 класи), і курс за вибором «Інформаційні технології» (5-11 класи),  індивідуальні заняття з основ інформатики в початкових класах, участь учнів у позашкільній освітній діяльності на прикладі «Інтершколи». Крім того ряд вчителів активно використовує комп’ютерну підтримку для викладання своїх предметів: історія (Сащук Л.П., Захарченко Т.М.), англійська мова (Кацевич Н. М.), географія (Захарченко В. І.) , креслення (Соловей В. В.), математика (Ковальчук О.І., Соловей О. В.) та ін.

Вже два роки в  школі діє творча група вчителів, яка працює над проблемою впровадження інформаційно-комунікативних технологій в практику роботи школи та здійснення моніторингу освітнього рівня учнів школи.

Вже створена шкільна моніторингова система якості навчально-виховного процесу. Звичайно, це вже не велика дивина для окремих шкіл району  попередньо в процесі роботи ми ознайомились з подібними системами Солонянської СШ №1 та Новопокровської НСШ, але побачивши лише результат, наша творча група сама розробила робочі етапи цієї системи. Тепер класному керівникові треба лише занести в компютер табельні дані учнів класу, а програма сама вирахує:

       - якість знань учнів класу по кожному предмету і в цілому по школі;

       - рівень навченості кожного учня та класу;

       - кількість учнів по рівнях навченості по кожному предмету;

       - представить це в цифровому та графічному зображенні тощо.

В Олександропільській СШ діє система директорського тестування рівня навченості учнів за семестр та за рік. Тестуванню підлягають всі базові предмети, вчителі готують завдання тестів у відповідності з програмою. На кінець I семестру ми провели директорське тестування рівня навченості учнів школи на комп’ютерах по контрольно-діагностична системі TEST-W. Тестування проходили учні 5-11 класів. Результат тестування дозволив обєктивно оцінити рівень навченості учнів школи з базових предметів.

      В 2006-2007 н.р. творча група працює над створенням шкільної моніторингової системи розвитку творчих здібностей учнів, пов’язуючи її з моніторинговою системою якості навчально-виховного процесу. Це інформація про зайнятість кожного учня в системі додаткової освіти (гуртки, секції, курси за вибором, науково-дослідницька робота, олімпіади, конкурси, позакласні заходи та ін.) та вплив цього фактору на рівень навченості дітей. Це дозволить, з однієї сторони, полегшити нелегке завдання класного керівника щодо стимулювання творчої діяльності учнів, з іншої – вийти на новий етап інформатизації навчально-виховного процесу.

 Якісному впровадженню інформаційно-комунікативних технологій сприяє і той факт, що стало вже за правило постійно підвищувати інформаційну грамотність вчителі через впровадження інформаційно-комунікативних технологій в методичну роботу з педкадрами на засіданнях педагогічних рад, заняттях МО, методичних заняттях тощо. Наприклад, мали ефективний результат такі інтерактивні методичні заходи з комп’ютерною підтримкою, як інструктивно-методична нарада з питань організації науково-дослідницької роботи з учнями, спільне засідання творчої групи та МО класних керівників по організації роботи педколективу по розвитку інтелектуальних творчих здібностей учнів в системі додаткової освіти, методичне заняття для вчителів школи по роботі над науково-методичними проблемами в 2006-2007 н.р., практичне заняття по підготовці вчителів до проведення директорського тестування рівня навченості учнів зі I семестр по програмі «Тест-дизайнер» та ін.

Вчителі школи мають змогу користуватися всіма матеріалами районних семінарів, адже вони збережені на електронних носіях; педради, методичні заходи , інформаційні наради все частіше відбуваються в кабінеті інформатики. Поєднані в єдину шкільну мережу комп’ютери стоять і шкільному методичному кабінеті і в учительській , що забезпечує індивідуальну роботу вчителів з електронними носіями та інформаційними програмами.

Отже, ідеї щодо інноваційної діяльності багато, і ми впевнені, що впровадження інновацій в навчально-виховний процес є явищем об’єктивним і цікавим,  і якщо окремі вчителі не хочуть включатися в цей процес, то вони автоматично можуть залишитися на узбіччі тих інноваційних змін, які відбуваються в освіті.

 

 

Категорія: Мої статті | Додав: alexsolovey (03.09.2012)
Переглядів: 1482 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Зробити безкоштовний сайт з uCozCopyright MyCorp © 2020